Rockpanel geeft GEVEL2018 kleur

Rockpanel maakt gevelpanelen van basalt. Het gaat hier om vulkanisch gesteente dat gevormd wordt door de stolling van lava. Dit product is sterk en flexibel en daarom geschikt voor verschillende toepassingen. Het bedrijf bemant een stand op vakbeurs GEVEL2018. Technical marketing manager John Relou vertelt wat bezoekers van de gevelspecialist kunnen verwachten.

GEVEL2018 vindt van 23 tot en met 25 januari 2018 plaats in Rotterdam Ahoy. Het event richt zich op architecten, adviseurs, opdrachtgevers en bouwers. “Op deze beurs zetten we vooral in op ons uitgebreide kleurpalet. We hebben ons bestaande kleurassortiment uitgebreid. In plaats van 100 kleuren, kunnen we nu 144 keuzes aanbieden. Ook het aantal standaardkleuren is vermeerderd. Terwijl we vroeger ‘slechts’ 24 kleuren direct leverbaar waren, is dat aantal verhoogd naar 50. Voor architecten wordt de drempel om met kleur te spelen daardoor steeds lager,” stelt Relou.

Op de stand van Rockpanel zijn verschillende kleurcombinaties te zien. “We combineren niet voor de hand liggende kleuren en hopen de bezoekers daarmee te verrassen. In samenwerking met twee kleuren-experts hebben we een extra nuance toegevoegd aan het kleurenpalet. Daarbij hebben we een groot aantal nieuwe combinaties mogelijk gemaakt: van subtiel tot onderscheidend en expressief. Hierdoor wordt de Rockpanel-collectie nog bruikbaarder. De kleuren passen perfect in het architectonische ontwerp van een gebouw en in de omgeving, of helpen juist bij het maken van een gedurfd statement. We hopen mensen te inspireren.”


Nieuw jasje
Naast een opvallende stand speelt Rockpanel zich op meerdere manieren in de kijker. Het bedrijf, dat onderdeel uitmaakt van de Rockwool Group, heeft zich in een nieuw jasje gestoken. “We presenteren ons nieuwe logo waarop een vulkaan staat. Basalt is een natuurlijke grondstof met unieke eigenschappen. Het materiaal is sterk, flexibel en zeer geschikt voor creatieve oplossingen. De vulkaan in het logo geeft aan waar onze producten vandaan komen en toont tevens aan dat we duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. We werken immers met milieuvriendelijke producten.”

Hoewel de focus bij GEVEL2018 op kleurcombinaties ligt, houdt Rockpanel het niet bij deze ene innovatie. “Dit jaar gaan we live met ons vernieuwde productportfolio,” verduidelijkt Relou. “Het bestaande portfolio is onder de loep genomen en opnieuw ingedeeld. We hebben nieuwe segmenten opgezet, zodat ons aanbod overzichtelijker gepresenteerd wordt. Architecten kunnen in een oogopslag zien voor welk type project een bepaald product geschikt is. Ook nieuw is dat we zogenaamde dealerproducten hebben toegevoegd. Deze producten zijn direct op voorraad leverbaar. Voor ZZP’er is dat erg handig en omdat de range is uitgebreid valt er meer te kiezen. Tevens hebben we premiumproducten. Deze artikelen zijn ideaal voor architecten die graag met het design experimenteren en naar eigen inzicht willen customizen. Dit pakket heeft extra mogelijkheden en is ideaal voor ontwerpers.”


Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de website van RockpanelMeer informatie