Partijen in de glasbranche opgelet!

VKO planning

 

Voor partijen in de glasbranche die tijd willen besparen, de administratieve rompslomp willen terugdringen en calculatie- en bestelfouten willen voorkomen, heeft VKO Software & Support dé oplossing. GBER is een automatiseringspakket dat in nauwe samen­werking met glas­bedrijven is ontwikkeld en tegelijk het enige administratieve systeem dat helemaal is toegesneden op de dagelijkse praktijk binnen het glas­bedrijf. Dankzij een unieke koppeling is het zelfs mogelijk orders direct te versturen naar de TomTom in de servicewagens.

VKO-1

GBER

GBER staat voor Glas BERekenen en is bedoeld voor alle glasverwerkende partijen; van de glaszetter of glasbewerker tot aan de glasgroothandel. “Het systeem automatiseert de complete orderadministratie voor glasverwerkende bedrijven,” zegt Jur van der Kooij van VKO Software & Support. “Dat gaat van offreren tot factureren, van orderberekening tot het bijhouden van gewerkte uren, van bestelformulier tot verzamelfactuur. Een order hoeft dus maar één keer vastgelegd worden, evenals prijsafspraken tussen leveranciers en andere orderafhankelijke parameters. GBER importeert en verwerkt leveranciersbestanden, waaronder die van Van Pilkington, Belned en Market. Het systeem berekent automatisch de prijzen en houdt rekening met minimale hoeveelheden, toeslagen op (snij)bewerkingen, et cetera. Zo rollen er uit het pakket automatisch offertes, werkbonnen, meetbonnen, bestelbonnen en facturen.”
VKO-2

De software draait volledig in de cloud. “Een serveromgeving is niet meer nodig,” zegt Van der Kooij. “Gebruikers kunnen op elk moment en elke locatie de administratie inzien. GBER maakt bovendien uitgebreide rapportages, zoals schadeoverzichten, omzetten per klant en verkochte vierkante meters per artikelgroepen. Gebruikers hebben in één opslag een compleet overzicht van de stand van zaken en zijn dus niet meer afhankelijk van stapels papierwerk. Onze software is modulair opgebouwd en begint met een basismodule die afhankelijk van de wens van de klant uitgebreid kan worden met meerdere optionele modules. Een bedrijf koopt één licentie waarop een ongelimiteerd aantal gebruikers kunnen inloggen. Doordat iedereen vanuit één systeem werkt, is de kans op fouten nagenoeg nihil. Een verademing in een sector waar het nogal eens mis kan gaan,” stelt Van der Kooij terecht.

Uniek aan de software is bovendien de koppeling met TomTom. Van der Kooij: “De binnendienst kan bijvoorbeeld real-time een melding versturen naar de TomTom in een bepaalde servicewagen. De monteur kan deze accepteren en achteraf direct zijn urenverantwoording invoeren via het scherm. Daarnaast draait ons systeem uiteraard ook op een tablet, zodat ook op locatie alle gegevens kunnen worden ingezien en de elektronische werkbon kan worden geaccepteerd of afgehandeld.”