Nestinox: ‘Samenwerking levert kostenbesparing op’

Nestinox is gespecialiseerd in roestvast stalen (rvs) bevestigingsmaterialen. De toeleverancier heeft voor vrijwel elk toepassingsgebied een rvs-oplossing. Naast het leveren van een breed productaanbod zet de onderneming uit het Brabantse Best ook in op samenwerkingsverbanden. Commercieel directeur Dennis Steegman legt uit hoe het bedrijf met haar klanten meedenkt.

Zo bedacht Nestinox bijvoorbeeld een manier om zonnepanelen sneller en efficiënter te installeren. Deze vraag vanuit de markt werd direct door het bedrijf opgepakt, stelt Steegman: “We hebben nieuwe, snellere montagesystemen ontworpen om dakhaken te monteren op pannendaken. Dankzij een speciale schroef kun je de dakhaak met één beweging vastmaken zonder te boren. Deze schroef vereenvoudigt de montage en levert daardoor tijdwinst op. Tevens kan door de speciale lage kop de pan weer teruggeplaatst worden.”

Meedenken met de klant is erg belangrijk, vindt Steegman: “We werken via het principe van Total Cost of Ownership (TCO). De TCO is het totaalbedrag aan kosten voor het bezit van een product of het gebruik van een dienst gedurende de levens- en gebruikscyclus. Kort gezegd houdt dat in dat we alle indirecte kosten in kaart brengen en kijken waar besparingen te behalen zijn. Dat kan bij de bevestigingsmaterialen zijn bijvoorbeeld.” Besparen kan ook op het vlak van voorraadbeheer. Ook daarin kan Nestinox een rol spelen, laat de commercieel directeur weten.

Dennis Steegman
Bouwpakket

Zo kan Nestinox projectmatig verpakken. “Dat houdt in dat wij de rol van voorraadhoudende partij aannemen,” verduidelijkt Steegman. “Wij maken een compleet pakket voor de klant met daarin alle materialen die zij nodig hebben. Deze set – eigenlijk vergelijkbaar met een bouwpakket – sturen we vervolgens naar de klant toe. Dat scheelt tijd- en personeelskosten.”

Om zo efficiënt mogelijk te werken, is het aangaan van samenwerkingsverbanden een verstandige keuze. “Door partnerships aan te gaan, versterk je elkaar. Bovendien levert het een kostenbesparing op,” stelt de commercieel directeur. “De oude rol van klant – opdrachtgever werkt namelijk niet meer. Als er afstand tussen deze twee partijen blijft bestaan, kom je niet verder. We investeren daarom ook graag in het creëren van een band met onze klanten. Pas als we de bedrijfsstructuur en -cultuur van onze klanten volledig kunnen doorgronden, weten we op welk vlak kosten te besparen zijn.”


Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de website van Nestinox Meer informatie